X

SĂRIȚI, dacă nu v-a murit credința: Un preot ortodox, pr. Laurențiu Iacob, este sancționat de către episcopul Lucian al Caransebeșului pentru că nu s-a rugat cu ereticii

Amestecușul confuz pe care-l crează PS Lucian cu ereticii în biserică, de care ar trebui să scăpăm (Imagine: Diocesis Timisoarensis)

În mod neașteptat, „Săptămâna de rugăciune ecumenică” de anul acesta produce victime ale mâniei ecumeniste a unui episcop român. Este vorba despre Lucian al Caransebeșului, care a decis să-l suspende din slujire pe Pr. Laurențiu Iacob pentru că a refuzat să participe la rugăciunile în comun cu ereticii la invitația Protopopului. Aceste fapte sunt dovedite prin două acte oficiale care circulă în spațiul public:

Așadar este vorba despre o scrisoare din partea Pr. Laurențiu prin care-și justifică neparticiparea la acele rugăciuni ecumeniste, datată în 27 ianuarie a.c., și de Decizia de chemare în Consistoriu din partea Episcopului din 17 martie a.c. Ar fi interesant de știut ce cuprinde și Raportul 718 pe baza căruia a fost luată decizia ierarhului.

Refuzul respectuos și ferm al Pr. Laurențiu este fără cusur. Fără injurii și ofense, reușește să stârnească prigonirea din partea episcopului său, lucru care dovedește rătăcirea în care se află cel din urmă.

Reacția episcopului, care nu este atât de neașteptată dacă avem în vedere faptul că este cam singurul ierarh român care a participat cu entuziasm la manifestări ecumeniste, este total deplasată și fără temei canonic. Poate doar orbirea lui după țelurile „nobile” ale iubirismului ecumenist pot justifica râvna sa dincolo chiar și de prescripțiile recente ale Sinodului BOR.

Mai concret, din acuzațiile invocate în citația de mai sus, cele doctrinare nu-și au locul. Schisma, definită în paragraful citat ca fiind „despărțirea de Biserică”, nu doar o simplă luare de poziție, pur și simplu nu a avut loc. Nici sperjurul sau nerespectarea jurământului de fidelitate față de arhiereu. Ci este vorba doar despre neascultarea față de autoritățile superioare (episcop și protopop), care și aceasta este mai mult decât îndreptățită și lăudabilă. Însuși Părintele afirmă în scris că va fi ascultător în orice altceva de Biserică și ierarhul său.

Întrebarea care se ridică este dacă Sinodul BOR va reacționa la abuzul Episcopului Lucian Mic și dacă noi, ceilalți drept-credincioși, suntem alături de Părintele Laurențiu. Dacă nu va fi îndreptată situația canonic, atunci avem un nou caz Nicolae Corneanu și Sofronie Drincec, de data aceasta soluționat mult mai în defavoarea ortodoxiei și cu o obișnuire neobișnuită cu abuzurile eretice (ecumeniste) ale ierarhiei. Implicațiile nu sunt doar între cei doi clerici sau doar la nivelul Episcopiei de Caransebeș, ci cel puțin la nivelul BOR.

Citiți continuarea pe Theodosie.ro.

Urmăriți și o predică mărturisitoare a părintelui Laurențiu Iacob, AICI.

[dntplgn recurring_amt1="5.00" recurring_amt2="10.00" recurring_amt3="20.00" item_name="Donatie"]

16 comentarii

  1. Nu cred ca este corect sa ii considerati eretici pe credinciosii greco-catolici; de fapt, cred ca nu trebuie considerat eretic nici un crestin. Hristos asculta rugaciunea oricarui crestin (fie el fie ortodox, catolic, penticostal sau luteran), cu conditia ca acea rugaciune sa fie facuta din inima – am dovezi clare in sensul asta, cunosc personal un caz in care Hristos a vindecat miraculos o femeie penticostala – despre care medicii i-au spus sotului ca „nu credem ca trece peste noapte” (in 1990 a fost) si care traieste si astazi. Daca noi, ortodocsii ne consideram superiori fata de altii, cred ca e o mandrie – pe care un crestin bun nu ar trbui sa o aiba….e doar parerea mea…

    1. E strict parerea dvs. care este in contradictie cu Sfintele Canoane ale Sfinților Părinți. Adevărul este UNUL singur, care nu poate fi decât acolo unde nu s-a schimbat nimic din Cuvântul lui Dumnezeu. Prin urmare, creștini pot fi doar cei ce mărturisesc drept Sfânta Treime, Maica Domnului și Sfinții Bisericii. Nu vă luați după „minuni”, care pot fi uneori înfăptuite de diavol, spre pierzarea oamenilor. Citiți pe Sf. Ignatie Briancianinov, despre înșelare.

    2. Duhul Sfânt nu invata pe unii intr-un fel și pe alții intr-alt fel dacă a zis ca e Un Domn , o credinta si un botez atunci asa este dar oamenii desfatandu-se în pofetele înșelarii
      demonilor vor altceva decât invata Duhul Domnului. Iar vindecări din cauza erorilor medicale e plin mapamondul.

    3. Nici nu trebuie sa crezi. Ce stii tu ce „asculta” Iisus Hristos?
      Asculta – in sens de a da curs cerererii cui ii marturiseste crsdinta in El, … in Hristos, adica se leapada de dracisme, oricat de cosmetizate ar fi.
      Crestinul este DOAR ortodox; ceilalti sint „culturali”, cu mintea – ratacind prin minciunile celor pe care-i urmeaza.
      … stii tu ca Hristos a vindecat pe penticostala… hai, … deschide ochii si nu te mai lasa inselata!
      Asa, auzism si eu de la o crestina (ortodoxa, care vine la Biserica…, credea cu tarie ca o prietena vorbea noaptea cu copilul care-i murise, … de parca e „la liber” plimbarea intre lumi.

    4. Marcela, daca tu sustii ca Mantuitorului nostru Iisus Hristos ii este indiferent modul de inchinare (declaratia de credinta, apartanenta la Biserica) de ce atunci le-a spus Apostolilor Sai sa nu intre in cetati de samariteni ceea ce s-a si intamplat El vorbind cu femeia Samarineanca in afara cetatii si pe urma ea i-a chemat si pe altii la El sa vina si sa vada. Nu scrie nicaieri in Evanghelii ca Hristos sau Apostolii ar fi intrat in cetate din Samaria care avea o credinta stalcita din iudaism pe care Mantuitorul ne-o confirma de eretica ca si El a salutat credinta ascunsa in diversi oameni cand Il intalneau nu credinta profesata de samariteni.
      El a invatat dovedind cu Legea lui Moise tot ceeace facea. Nu a facut minuni la invalmaseala si nici nu a zis ca Legea nu conta, ba din contra. Doar ca El fiind Datatorul de Lege era mai presus de lege si nu incalca cu nimic Sabatul vindecand atunci fiind Una cu Tatal Sau. Noi suntem robii Lui nu egali cu El, Fiul lui Dumnezeu!
      Cei care sustin ca modul de inchinare si traditia nu conteaza se cred de fapt pe insisi mai presus de Lege si egali cu Hristos, fiind idolatri. Ei se inchina lor insisi nu lui Dumnezeu.
      Referitor la vindecare, iti vor spune oare prietenii penticostali daca in paralel cu rugaciunile lor au dat si pomelnic la ortodocsi „just in case”? Sau s-au energizat pe la vreo liturghie ortodoxa si pe urma s-au dus la vrajitori?
      Sau au primit de la o ruda vreun obiect sfintit in Biserica Ortodoxa ca sa o ajute pe bolnava?
      Caci daca e miracol nu au nimic de ascuns. Intreaba-i.
      Vezi si:
      https://luminapentrucandeladinsuflet.wordpress.com/2014/07/09/dracii-ca-doctori-ucigasi/

    5. @Marcela, neortodocsii nu sunt crestini, sunt copii diavolului deoarece traiesc in minciuna. Nu exista un “Isus” din care purcede Duhul Sfant asa cum ziceti voi la adunarea voastra nelegiuita. Prin urmare cei care se roaga la dumnezei falsi nu sunt crestini ci pagani.

  2. Pai de obicei rugaciunea in comun nu cuprinde nici taine nici ierurgii…chit ca nu e corecta…asa ca s-ar putea ca sinodul sa nu intervina. De obicei se face o vecernie cu o cuvantare

      1. Eu stiam ca doar rugaciunea de sfintire e o ierurgie gen sfintirea casei aghiazma etc…..si indiferent… de cand au dat hotararea sinodala tot au facut rugaciuni in comun…

  3. Prin asta se vede ca Marcela nu e ortodoxa drep-maritoare, din faptul ca scrie ca un ortodox se vede superior. Din pacate sunt multi eretici care provin din erezia papistasilor, si secte la noi in tara. Daca un eretic e sincer si Il vrea cu adevarat pe Hristos, l-ar aduce Mantuitorul la Biserica Lui cea Ortodoxa, dar nu e si nici nu vrea

  4. Mary, Domnul a raspuns fariseilor cand i-au reprosat ca intra in casa vamesului, ca „nu cei sanatosi au nevoie de doctor, ci cei bolnavi”, Acei bolnavi sunt de fapt necredinciosii, cei cu credinta stramba. Domnul a fost si in Tir si Sidon, unde a vindecat fiica cananeencii, nu a evitat Domnul sa intre in contact cu acestia, cum ai spus tu. Ba chiar prin Samaria a vrut sa treaca cu ucenicii, dar n-a fost acceptat. Dumnezeu nu doreste moartea pacatosului, ci sa se intoarca si sa fie viu, adica doreste in cazul ereticilor INTOARCEREA la ORTODOXIE, credinta adevarata. Domnul ne iubeste pe toti, dar ne cheama la Adevar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button