X

Familia Schwarz din Germania, proprietarul Kaufland şi Lidl, controlează 20% din retailul alimentar românesc

Grupul Schwarz din Germania, care deţine în portofoliu lanţul de hiper­marketuri cu preţuri mici Kaufland şi discounterul Lidl, a obţinut în 2018 afaceri totale de 104,3 miliarde de euro, în creştere cu 7,4%.

Gigantul a de­păşit anul trecut pentru prima dată pragul de 100 mld. euro afaceri.

Piaţa din România a contribuit cu circa 4% la cifra de afaceri totală a grupului în condiţiile în care Kaufland a ajuns anul trecut la 11 miliarde de lei (2,4 mld. euro), iar Lidl s-a apropiat de 8 miliarde de lei (1,7 mld. euro), conform estimărilor ZF.

Din calculele ZF, familia Schwarz, care deţine Kaufland şi Lidl, a ajuns la o cotă de piaţă de peste 20% în co­merţul alimentar din România.

În 2008, ultimul an de boom eco­nomic, nemţii aveau o cotă de piaţă de doar 5,7%. Atunci Lidl încă nu intrase pe pia­ţă, iar Kaufland nu era încă lider.

Nemţii au venit iniţial cu Kaufland în 2005, iar şase ani mai târziu au adus şi lanţul de discount Lidl.

La nivel mon­dial Lidl are 12.100 de magazine pe 30 de pieţe, iar doar anul trecut au fost inaugurate 400 de unităţi.

[dntplgn recurring_amt1="5.00" recurring_amt2="10.00" recurring_amt3="20.00" item_name="Donatie"]

7 comentarii

  1. dupa fata este evreu, dupa nume(negru) este tot evreu pentru ca ei isi luau nume de culori, pietre pretioase, localitati etc.
    toata economia este in mainile lor, mai revedeti ce a spus Shimon Peres „israel cumpara romania”
    printre alte tari, ei le au pe toate – dupa ce le-au indatorat au intrat in ele ca stapani

    1. @Duhul Capitanului
      care nemti omule? individul asta e jidan…si inca unul f influent…e un fel de pui de drac ca si soros

    1. Iar tie nu ti linuta a placut gramatica. Daca te intereseaza sa stii ca adevaratul comunism abia de acum in colo se instaureaza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button