Chimicalele pe bază de fluor care există în ambalajele unor alimente sunt mai periculoase decât s-a crezut până acum. În afară de toxicitatea şi asocierea cu diverse boli mortale precum cancerul, aceste substanţe persistă o lungă perioadă de timp.
Un nou studiu publicat în Environmental Science & Technology a avut în vedere analizarea grupului compuşilor din fluor (PFC) din care sunt făcute ambalajele unor alimente, relatează Science Daily.
Cercetătorii au testat mai mult de 400 de mostre de ambalaj alimentar şi au găsit un număr de compuşi chimici pe bază de fluor care sunt cunoscuţi pentru capacitatea de a contamina mâncarea şi de a fi ingeraţi şi acumulaţi în corp.
Graham Peaslee, un profesor la fizică nucleară experimentală de la Universitatea Notre Dame, care a aprticipat la acest studiu, a menţionat că „[PFC] este un chimical foarte persistent. […] Ajunge în sânge, rămâne şi se acumulează acolo. Există boli care sunt corelate cu el, deci nu vrem acest grup de chimicale aici [în ambalaje]”.
Echipa a folosit o tehnică nouă bazată pe spectroscopie cu radiaţii gama care detectează substanţe precum fluorul. Accesibilitatea (şi ca preţ) acestei tehnici a dus la un studiu amănunţit, iar pe viitor există posibilitatea să fie o tehnică des întâlnită în a detecta chimicalele din mostre solide.
Acest grup de substanţe a fost asociat în trecut cu boli precum cancerul la rinichi şi la testicule, boli ale glandei tiroide, greutatea scăzută a nou-născuţilor şi disfuncţii ale sistemului imunitar la copii.
Peaslee mai adaugă şi faptul că: „Aceste chimicale nu sunt biodegradabile. Nu se dezintegrează în mod natural. Persistă în mediu pentru o lungă perioadă de timp”.
Au fost adunate mostre de la 27 de restaurante de tip fast-food, inclusiv McDonald’s, Burger King, Chipotle, Starbucks etc. din mai multe zone din Statele Unite. Aceste ambalaje nu au inclus şi containerele de carton de la mâncarea chinezească sau cutiile de pizza.
De asemenea, cercetătorii au descoperit că lanţurile de restaurante nu erau conştiente de componenţa ambalajelor, fiind ca un apel de trezire pentru aceste companii sau, cel puţin, aşa se speră.
[dntplgn recurring_amt1="5.00" recurring_amt2="10.00" recurring_amt3="20.00" item_name="Donatie"]